tirsdag 8. juli 2008

Nedtelling!

Kjære alle sammen, jeg beklager at jeg har glemt dere i en ørliten periode, men la meg nå forklare meg selv om hvorfor dette er tilfelle.

Jeg har nemlig hatt det ufyselig travelt de siste dagene, jeg har faktisk arbeidet fra klokken 15.00 til 00.00 torsdag-lørdag. som om det ikke var nok at jeg gikk glipp av helgen og fest og fyll og alt det som følger med så tok jeg del i noe som var enda værre... Vandre i edru tilstand gjennom Egersund sentrum rundt klokken 00.30 (som de fleste Egersundere vet, så er det på dette tidspunkt fleste parten av -ungdommen- vandrer ute i byens gater), og spør meg ikke hvem jeg møtte på, for jeg vil HELST ikke være en sladrehank, men jeg kan nevne at stort sett 80% var under 18 år, og noen ikke fyllt 16 en gang. Det værste er når de aller yngste kommer løpende "EEEEEEMILIEEEE", da måtte jeg sannelig frem med pikefingeren og si som så, at jeg helst ikke ville vite at de var på byen på denne tiden av døgnet, og iallefall ikke vite at de hadde en promille nærmere 2-3. fysj!

Men når jeg tenker etter hvor gammel jeg selv var da jeg begynte, off. tragisk i grunnen, men jeg er glad for at jeg ikke er en av dem som begynte da jeg var 12-13, dog jeg tror de vet mer om alkohol enn de fleste andre på 17-18 som har drukket et par år bare. Men nok om alkoholen!!!

Tilbake til overskriften som jeg har satt, jeg drar jo faktisk talt til London på fredag sammen med min vakre bestevenninne Ane! Dette er en tur jeg har gledet meg masse til og som jeg nå ser jeg bør begynne og pakke litt til også, noe jeg selvfølgelig ikke har kommet i gang med til tross for at det er tirsdags ettermiddag i dag. Ajja, den tid den sorg. jeg trenger da ikke spesielt mye med meg? men jeg har heller ikke spesielt mye penger til å handle for. hmm.. Vi kom frem til at denne turen, skulle være en kulturell tur som vi begge skal ha glede av i ettertid. vi har begge vært på standard musikal, madam t, sett big ben tusen ganger også videre, slottet og alt det der.. men denne gangen blir det, kunstutstillinger, kino, konserter og hyppige besøk til "speakers corner" :D Akksom jeg føler jeg har noe på hjerte, som jeg gjerne vil formidle til alle sammen. Må man si det på engelsk?

Anyhow, tante fyller året i dag, og jeg er littegranne i tvil om hva jeg skal ta meg til i kveld. Skal jeg dra på trening? eller skal jeg dra til tante og få kake? hmm.. de kakene pleier å være SINNSYKT gode, må jeg bare få si altså..

Kanskje trening i morgen heller? (a)

dagens sang MSTRKRFT- montreal

1 kommentar:

Ane sa...

Morro morro:) Det blir fantastisk i London!
You and me hun! Det e bra du vise pekefingen til fjortissfylla! :) Vett du kos me blir "bloggevenner"?